top of page
Lykkelige Barn med påskeegg

Bursdag og private fester

Velg fra standard oppsett under, eller vi skreddersyr opplegg som passer akkurat for ditt arrangement!

Vi presenterer her tre forslag til underholdningspakker for bursdag, dåp, bryllup og andre private arrangement.

Vel utprøvd med stor suksess siden 2002 og Dere kan velge mellom Klovnen Silja og Piraten Sol.

De gjør akkurat det samme. Forskjellen mellom de to er at Klovnen Silja er rar, søt og morsom med høy, lys og lett energi, mens Piraten Sol er mer mystisk og autoritær, men så absolutt like morsom! 

55625700_10155823027050163_2794645390266

Standard show

Totalt ca. 25 - 30 min.

25-30 minutter komisk trylleshow
 

Pristilbud oversendt på epost gjelder inntil 15 barn

Young Clown

Stort show

Totalt ca. 50 - 55 min.

25 - 30 minuter komisk trylleshow

+

1 figurballong til hvert barn

1 stk. ansiktsmaling til hver

og bursdagssangen med gitar

Pristilbud oversendt på epost gjelder inntil 15 barn

Bamse med armene rett opp M.jpg

Kjempe show

60 - 65 min. inkl. kostymeskift

25 - 30 minutter komisk trylleshow

1 figurballong til alle barna!

1 stk. ansiktsmaling til hver og

bursdagssang med gitar

+

5 min besøk av BAMSE som

kommer å deler ut 1 stk Maoam eller liknende godteri.

Pristilbud oversendt på epost gjelder inntil 15 barn

Nærmere beskrivelse

av de 3 bursdagspakkene over.

Bursdagsbarnet får mulighet til å hjelpe klovnen Silja med å trylle slik at hun/han blir STJERNE i sitt eget bursdagsshow! Noen av de andre gjestene får også komme opp å hjelpe til. Så får jubilanten velge seg 6 stk valgfrie figurballonger som lages mens alle ser på. Alle barnegjestene får til slutt utdelt 1 forhåndslaget figurballong hver.

Dersom barna er mindre enn 4 år, anbefaler vi å dele showet i 2 deler.

En del med tryll og en del sang. Barna får selv velge hva vi skal synge!

Alle oversendte pristilbud og tidsberegningen på privat show er inntil 15 barn

STANDARD SHOW ca. 40 min totalt 

25-30 minutter komisk trylleshow  (eller 15 min tryll og 10 min. sang/gitar)

+ 10 - 15 minutter ballongknyting

 

STORT SHOW ca. 60 min

 25-30 minutter   komisk trylleshow  (eller 15 min tryll og 15 min. sang/gitar)

10 - 15 minutter   ballongknyting

15 minutter   ansiktstatoveringer

  5 minutter   bursdagssangen med gitar.

KJEMPE SHOW ca. 75 min

 25-30 minutter   komisk trylleshow  (eller 15 min tryll og 15 min. sang/gitar)

10 - 15 minutter   ballongknyting

15 minutter   ansiktstatoveringer

  5 minutter   bursdagssangen med gitar.

Så noen få minutter pause før BAMSE kommer på besøk.

Han gir bort en Maoam karamellpakke eller tilsvarende til hvert av barna.

Referanser barnebursdag

Vi hadde besøk av Klovnen Silja i min datter Madeleines 4-årsdag. Det var stor suksess blant små og så vel som store!  Alle satt som tente lys og koste seg gjennom hele forestillingen! Bursdagsbarnet og storesøster fikk være med i showet og syntes det var knallgøy. :)  Kan virkelig anbefales som innslag i barnebursdag!

Vi hadde Silja på besøk til Nikolais 7 års bursdag. Hun kom presis, var flott sminket og showet var vel forberedt på forhånd. Masse latter, stort engasjement og mye moro!  For oss voksne: Alt var profesjonelt lagt opp og gjennomført, både før, under og etter showet. Dette kan jeg trygt anbefale andre barn og foreldre!

Siri Sagbakken - mamma

Trond Paulsen - pappa

Takk for feiende flott underholdning i 6 års bursdagen til Selma. Du klarte å "trollbinde" 24 unger (og også oss voksne) med spennende og veldig morsomt trylleshow, ballonger og ansiktsmaling. Selma synes det var stor stas å være midtpunkt og at Klovnen og barna sang bursdagssang for henne1, samt at Bamse kom å delte ut godteri til slutt!  Har fått mange positive tilbakemeldinger fra publikummet! Ei lykkelig jente sovnet i går med et smil om munnen, med tryllestav i hånda - midt i et "abrakadaBRA!"  TUSEN TAKK, du er verdt hver krone!

Vi ble meget imponert! Svært ryddig i forkant, presist oppmøte og utrolig profesjonelt gjennomført! Ungene hvinte av fryd og at det var meget hyppige latterkuler. Min manns kommentarer var også at det var råbra og veldig artig! Ungene var svært - svært - svært fornøyde!!!  Til 6-årsdagen neste år, vil vi gjerne at alle barna skal få velge seg hver sin figurballong (i stedet for forhåndslagede ballonger som ble delt ut denne gangen) – for dette må vi gå for en gang til!  Igjen – tusen takk for strålende innsats!

Hilde Wessel - mamma 

Anita Jensen - mamma

Invitasjoner

dere kan få levert fra oss

Se mer detaljert informasjon under fanen "plakater til bookede show"

Under er eksempler på invitasjon vi kan lage for dere til enten epost eller for å printe ut selv.

Jente ROSA.jpg
Innbydelse_GUTT_blå.jpg

Hemmeligheten bak et

vellykket barneselskap

Et barneselskap kan være en ganske stressende affære. Men ved å planlegge i god tid på forhånd kan du spare deg for mye stress og bekymring. Ta kontakt for at vi skal hjelpe deg. Hvis du sender sms eller epost - husk å oppgi adressen arrangementet skal stå, hvilken dato og antall barn dersom du et ønsker pristilbud.

REGEL NUMMER EN: GJØR DET IKKE ALENE..
Få med deg minst en til som kan hjelpe deg å holde styr på tingene. Det er ingen lett oppgave å holde orden på et hus fullt av viltre barn.


NÅR BØR KLOVNEN SILJA / PIRATEN SOL KOMME?
Den beste løsningen pleier å være at Silja/Sol kommer ca. 30 - 60 minutter etter at bursdagen har startet. På den måten får barna tid til å spise og drikke litt før showet. Så pakker etter showet og kake til slutt?

HVOR SKAL SELSKAPET HOLDES?
Det blir nå mer og mer populært å arrangere barneselskaper utenfor hjemmet. Mange velger å invitere hele selskapet ut på restaurant eller leie plass i for eksempel en fornøyelsespark. Det er dessuten mulig å få leid en rekke ulike selskapslokaler. En slik løsning kan spare deg for mange problemer og mye oppvask. Men det kan også være en stressende opplevelse å få med seg mange barn til byen, spesielt hvis det er smått med parkeringsplasser. Det kan være lurt å sjekke parkeringsmulighetene på forhånd. Det kan også være lurt og huske på at å holde oversikten over mange barn i en restaurant eller park med mange barn krever ekstra oppmerksomhet. En god løsning kan være å dele ut hatter og navneskilt til barna. Slik kan det unngås at noen kommer bort i mengden. Skal selskapet holdes i en park, er det viktig å forhøre seg om hvilke muligheter som finnes i tilfelle regn.

HJEMMESELSKAPER
Hjemmeselskap er naturligvis det billigste alternativet. Men husk på at en gjeng viltre barn trenger mye plass. Mye søl blir det ofte også. Et stort rom uten teppe kan være det ideelle stedet. Fjern gjenstander som lett kan velte eller knuses på forhånd. Det tar kun noen få minutter. Så kan du slappe av når gjestene kommer. På sommertid kan det være en god ide å benytte utearealer dersom dette finnes. Men sørg for at det er muligheter til å komme under tak. En plutselig regnskur kan sette et brå stopp for festlighetene. Flere timer under en stekende sol uten muligheter for skygge er heller ikke bra.

TYPE SELSKAP
En måte å gjøre noe ekstra ut av selskapet kan være å arrangere temaselskap eller karneval. Dette kan være spesielt gøy for de litt eldre barna. Men unngå de mest upraktiske kostymene. Særlig små barn har ofte problemer med og se, sitte, stå eller spise på grunn av kostymet. Vær også oppmerksom på de aller mest krigerske barna som gjerne tar med seg plastsverd til å slå de andre barna med.

NÅR SKAL SELSKAPET HOLDES?
Velg et tidspunkt når alle kan komme. Barnas skoletid og foreldrenes arbeidsdager kan være et problem. Ikke start for tidlig. Mamma og pappa skal helst ha tid på seg til å komme hjem fra jobb før de må kjøre barna til selskap. I skoleferien er mange bortreist eller opptatt med andre aktiviteter. Mange familier har egne planer for helgen. Pass på å sende ut invitasjoner i god tid. Hvis du skal leie en klovn eller tryllekunstner til å underholde, er det lurt å ha dette klart før du sender ut invitasjoner. Profesjonelle artister er ofte booket i helgene. Det kan være greit å vite når på dagen artisten er ledig før du bestemmer det nøyaktige tidspunktet for selskapet.

HVOR LENGE?
Et gjennomsnittlig barneselskap varer 2 - 3 timer. Iberegnet tiden for ankomst og avgang, kakespising, iskrem og åpning av gaver har du da dekket opp et fullt 2 timers selskap. Vær nøye med å skrive på invitasjonene nøyaktig når selskapet begynner og slutter. Enkelte foreldre har en tendens til å la barna sine forbli uavhentet en god stund etter at selskapet er slutt så de selv kan få tid til å handle eller gjøre unna andre ting. En skriftlig invitasjon er klart det mest praktiske. Dette kan vi hjelpe deg med. Se under fanen plakat. Når barnas foreldre har dag, tid og sted nedskrevet oppstår det ingen misforståelser. Likevel er det alltid noen som kommer for sent. La de første 30 minuttene gå med til å bli litt "husvarme" før du setter i gang med underholdningen eller andre viktige aktiviteter. Så går ingen glipp av det!

HVEM SKAL INVITERES?
Ikke for mange. For helt små barn i 2 -3 årsalderen vil mamma, pappa og noen få nabobarn være mer en nok. I denne alderen skjønner barna uansett ikke helt hva alt oppstyret dreier seg om. Fire og femåringer er straks mer engasjerte i saken og vil mer enn gjerne invitere venner hjem. Men det er lurt å ikke la det ikke bli for mange. 20 femåringer er mye å holde styr på. Det vanligste er 10 – 15.
Når barna kommer opp i skolealder er det vanlig at hele klassen blir invitert.

IKKE SÅ LURT Å BLANDE ALDERSGRUPPER
En viktig ting å huske på: Ikke bland aldersgruppene. Treåringer og seksåringer kan gå fint sammen rent privat, men i et selskap går det ofte mindre bra. Gi ikke etter når fire år gamle Trine kommer sammen med storesøsteren sin på syv og ser ut som hun gjerne vil bli. Det er heller ikke nødvendig at mamma blir igjen bare fordi seks år gamle Erik ikke vil la henne gå. Mamma er ikke med i barnehagen eller på skolen heller. Og ofte er det barnet som gråter mest når mamma drar som blir det viltreste etter en liten stund.

BESTILLE UNDERHOLDNING
Ved å leie en profesjonell artist sikrer du deg mot et kjedelig selskap. Du slipper å bekymre deg for hva barna skal finne på. Og du gir dem en overraskelse som garantert ikke vil bli glemt! En typisk barneforestilling varer fra 40 minutter og oppover. Du finner forslag til ferdig oppsatte pakker lengre oppe på siden. Klovnen Silja og Piraten Sol påtar seg i tillegg å stå for å lede leker og andre selskapsaktiviteter. Ta en titt på sidene deres hvilke aktiviteter de kan bookes til.

ALDER

Svært små barn kan bli skremt av og møte en klovn i full sminke på nært hold, særlig hvis de ikke på forhånd vet at klovnen kommer på besøk. De minste barna bør ha et fang å kunne krype opp i dersom de viser tegn på redsel. Når barna kommer opp i 11-12 årsalderen bør de alltid tas med på råd før noen artister engasjeres. Enkelte gutter i denne alderen kan synes det er flaut og få en klovn på besøk. Klovnen Silja har dog vært i flere 11 & 12 års lag med stor suksess! Det er som regel liten vits i å bestille trylleshow for barn som er yngre enn 3 år gamle. I denne alderen er de for små til og følge med på det som foregår særlig lenge, og vil neppe forstå så mye av det som foregår. Derimot er de kjempefasinert av ballonger!

Når du bestiller underholdning lønner det seg å være ute i god tid. Du kan gjerne sjekke prisen flere steder. Prisen for et privat bursdags-show kan variere fra 2000,- til 8000,- kroner avhengig av hvilken artist du bestiller og hva slags kvalitet du ønsker på showet.  (Mange der ute er amatører eller tar opptredener på siden av vanlig jobb - så du kan klare få tak i en "billig" underholder) Men tenk på det to ganger; pris og kvalitet henger nøye sammen. Hos oss er vi opptatt av at du skal bli mest mulig fornøyd - både du - og barna! - så hos oss følger så vel som kvalitet og service alltid med i prisen!  Klovnen Silja / Piraten Sol er en av Norges beste underholdere - både på scenen og i samarbeid med dere som arrangør. Hun er helproff, seriøs og er kjent for å levere fantastisk underholdning det skal mye til for å kunne matche.

BURSDAG MED BESØK AV KLOVNEN SILJA ELLER PIRATEN SOL
Når du tar kontakt for pristilbud eller for å bestille underholdning vil vi gjerne ha følgende informasjon; Dato og klokkeslett for selskapet, selskapets adresse, postnummer og sted, telefonnummer og gjerne mobil, navnet og alder på den som har bursdag og et ca. antall barn som skal inviteres. Vi sender alltid en skriftlig avtale til dere på epost som må signeres og returneres i løpet av 24 timer fra bestillingstidspunkt. Dette for at vi som leverandør skal kunne sette av tiden til dere i kalenderen og at du som arrangør skal kunne føle seg sikker på at alt går som det skal - til riktig tidspunkt. En gjensidig skriftlig avtale er sikkerhet for alle parter og forhindrer også eventuelle misforståelser som fort kan oppstå dersom man bare sender et par eposter frem og tilbake.


DEKORASJONER
Dekorasjoner utgjør en viktig ramme rundt et festlig selskap. Hvis du bruker et eget rom for selskapet, kan du slå deg riktig løs. Ingen ting skaper så festlig og fargerik stemning som ballonger. Mye dekorasjons -materiell kan du få kjøpt i større kjøpesentre og moroforretninger. Eller du kan lage egne dekorasjoner med saks, lim og litt fingerferdighet. Hvorfor ikke låne en idébok på biblioteket og sette deg ned sammen med barna og lage pynt?


MATLAGING
Mat er en sentral del av et hvert barneselskap. Men barn går ikke i selskap for å spise gourmetmat. Spar deg selv for mange bekymringer og gjør det hele så enkelt som mulig. Kake og iskrem er nærmest en selvfølge. Saft og brus hører også med. Pizza, hamburgere og pølse med brød er også populær mat. Hvis du planlegger å grille ute, ha en reserveplan klar i tilfelle regn.
En mulighet er å kjøpe maten ferdig. Dette er dyrt, men sparer deg for mye arbeid. Lager du maten selv kan du bruke fantasien til å forme og dekorere på en festlig måte. Større barn kan synes at det er gøy å lage sin egen mat. Bak ferdig flere små pizzabunner og la hvert av barna legge på det fyllet de liker best og steke sin egen pizza! Husk på at barn gjerne spiser fortere enn voksne, særlig i selskaper. Og unngå å gi de små for mye drikke. Det kan fort bli en våt fornøyelse. Det kan være lurt å spørre om noen av de som inviteres har noen allergier. Det er greit å vite om på forhånd.

LEKER OG AKTIVITETER
Barn har en livlig fantasi og evner i stor grad å underholde hverandre. Det er viktig å unngå at selskapet overstyres fra de voksnes side. Men enkelte leker og aktiviteter bør være planlagt.
Når du planlegger aktiviteter kan det lønne seg å huske på at barns oppmerksomhet fort kan svikte. Det kan være en god ide å ha flere leker og aktiviteter planlagt enn det du tror du vil få bruk for.
Skal du finne på noe riktig originalt kan du vurdere og leie utstyr fra en festarrangør eller la vår underholder også ta seg av aktivitetene. Eller om du har tid kan du låne en bok på biblioteket om barneleker og aktiviteter? Eller se om du kan finne noe gøy på Internett.

ÅPNE PRESANGER
Åpning av presanger kan med fordel gjøres til en egen post på programmet. Hvis barna får pakke ut gavene med en gang, kan det lett bli mye rot. Gaver er spennende saker. Og barna blir lett opptatt med alle de nye gavene sine i stedet for å delta i leker, følge med på underholdningen eller spise opp maten sin. Samle sammen alle presangene i en bag og ta disse fram mot slutten av selskapet. Legg navnene på alle giverne i en hatt og la hedersgjesten trekke ett og ett navn ut av hatten og åpne pakken som hører til. Dette kan bli et fint høydepunkt i selskapet og egner seg bra som en avslutningsaktivitet rett etter at kakene er inntatt.

ABEFALINGER

Som du også vil lese i avtalen vi sender over ved bestilling, anbefaler vi oppsettet i en bursdag omtrent slik; Servere mat når barna kommer. Så show og underholdning. Åpning av pakker. Så sukkerholdig mat og kake helt til slutt.

bottom of page